torstai 18. helmikuuta 2010

Aaltoliikettä

No voihan pökäle :) Kirjoitin juuri piiiiitkät pätkät ja se häipyi jonnekin bittiavaruuteen... Uusi yritys - joskin ehkä hieman lyhyempänä...

Melkoista aaltoilua on tämä tunnevuoristorata ollut... Mutta se kai kuulunee asiaan? Viime päivät on olleet hyviä. Olo on luottavaisempi ja iloisempi. Päätös yhdessä jatkamisesta on tehty ja se vahvistuu hetki hetkeltä ja tuntuu aina vaan oikeammalta. Siihen on saatu hienosti apua ja ohjeita myös parisuhdeterapeutin luota. Sieltä on saatu kyllä koko rahan edestä apua, neuvoja, pohdittavaa ja tehtäviä. Vaikka on käyty vasta 2 kertaa. Kolmas käynti varattu. Myös lapsenvahti pyydettiin ja ilmoittauduttiin keväällä olevalle parisuhdekurssille.
Minä olen varma, että tuota miestä rakastan. Mutta kynnysmattona en rupea olemaan. Sen suhteen toiseen tulee olla nyt loppu ja sitten puretaan suhteemme huterat perustukset ja rakennetaan tilalle uudet ja vahvat.

Puhuttu on. Ja se on niin parantavaa. Samoin läheisyys ja hellyys. Halaus ihan arkisessa tilanteessa saa kummasti päivän paremmaksi. Minusta oli niin hienoa kuulla, kun mieheni tässä taannoin kertoi miltä hänestä tuntui kun soitin silloin kun hän jäi kiinni. Miltä olin kuullostanut puhelimessa ja miltä se hänestä tuntui. Se kertoo minulle, että hän uskaltaa kertoa tunteistaan. Toki toivoisin, että hän yhtälailla uskaltaa kertoa jos hänellä on paha päivä tai tämä toinen nainen ajatteluttaa enemmän tai minä olen tehnyt jotain joka häntä loukkaa tms... Tokihan se sattuu, mutta vain siten pystyn saamaan lisää luottamusta siihen että myös negatiivisista ja huonoista asioista uskalletaan puhua. Ettei minun tarvitse arvailla ja kysellä. Kuten viime käynnillä terapeutti sanoi, että se on raakaa vastuunottoa suhteesta - sanoa ne "huonotkin" asiat heti, ettei ne jää sisään kasvamaan...

Tokihan minun aatoksissa vielä pyörii, et onhan se yhteydenpito varmasti lopetettu ja sitä usein mieheltäni kyselenkin. Mutta sekin kai kuuluu, ainakin hetken, asiaan...? Mutta itse koen sen jo hieman vähentyneen. Se ei ole niin akuuttina ajatuksissani enää koko aikaa.

Meillä on ollut hienoja iltoja tässä kotosalla. Mukavia tunnelmaltaan. On tehty hyvää ruokaa, hierottu ym pientä. Koko porukalla käytiin myös syömässä. Pitää vaan lisätä näitä yhteisiä juttuja. Yhdistäviä juttuja. Toivottavasti suunta jatkuu tästä ylöspäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti